Náš tým

Náš tým

Michal Vodička
zřizovatel, ředitel a průvodce v 8. a 9. třídě

Jedenáct let jsem učil na víceletém gymnáziu, kde jsem vedl Klub nadaných dětí Mensy ČR pro děti od 1. do 5. třídy. Jako ředitel jsem spolu vybudoval a šest roků vedl olomouckou ScioŠkolu.

Mým úkolem ve vzdělávání je pomáhat dětem v poznání sebe sama, k uvědomění si své jedinečnosti a současně je nechat bezpečně se projevit ve všech aspektech své osobnosti. Podle mého názoru jedině tak dětem umožním, aby z nich vyrostli sebevědomí, samostatně myslící lidé, kteří znají svou hodnotu, své hranice a respektují ostatní.

Vím, že pro fungování každé organizace je velmi důležitá komunikace. Snažím se, aby průvodci, děti a rodiče spolu co nejvíce mluvili a vytvářeli jsme tak společně naši školu.

Mým záměrem je umožnit všem lidem kolem sebe růst. Aby objevili své dary, talenty a nalezli svá poslání.

emailtelefon
Veronika Vrbová
administrativa školy

Po ukončení studia na vysoké škole jsem pracovala pro dvě velké strojírenské firmy, jako „technická nákupčí, kdy má pozice obnášela veškerou výkresovou agendu, technologické postupy, komunikaci s dodavateli a přímý nákup asi 5000 položek týdně. Získávala jsem  bohaté zkušenosti v oboru po dobu 15 let.

Současně,při mé profesi nákupčího, jsem od dětství milovnice veškerého sportovního vyžití, od turistiky, lyžování, vodních sportů až po fitness, kdy už přes 18 let pracuji jako trenér pro různá fitness centra.

V soukromém životě jsem milující mámou dvou holčiček, které mě učí trpělivosti a pochopení ve všech směrech  

Ve škole mám za úkol kompletní administrativu.

emailtelefon
Livie Čermak Pastorková
průvodkyně v 1. trojročí

Vystudovala jsem obor pedagogické lyceum. V roce 2010 jsem se stala mámou mého prvního syna. Od roku 2011 podnikám jako svatební a rodinná fotografka. V letech 2015 a 2016 jsem přivedla na svět další dva syny.

Jsem tvůrčí žena, do všech projektů se pouštím s velkým nadšením. Miluji lesy, západy slunce, rána u vody na rybách, zvířata všeho druhu a celou mou velkou, bezprostřední a láskyplnou rodinu.

Od roku 2019 jsem pracovala jako školní asistent a později jako učitelka v mateřské škole v Osíčku. Získala jsem profesní kvalifikaci jako Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky a Chůva pro děti v dětské skupině. Poté jsem pracovala v DS Ministerstva obrany v Hranicích.

Svobodnou školu v Přerově jsem sledovala od jejího zrodu a to, že mám možnost být její součástí, je pro mě splněný sen. Dětem chci nadále pomáhat rozvíjet jejich potenciál, být u toho, když se jim daří plnit si stanovené cíle, být tu pro ně u toho tvořivého procesu od myšlenky k uskutečnění. Chci společně nejen s dětmi, ale i s jejich rodiči a ostatními průvodci tvořit školu, která je místem, kam chodíme s pocitem radosti, zvědavosti, sounáležitosti a bezpečí. 

email
Karin Brunnová
průvodkyně v 1. trojročí
Jsem společenská a empatická optimistka, která má ráda život a která věří, že nás neomylně vede přesně tam, kde máme být.
 
Vystudovala jsem speciální pedagogiku a angličtinu na UP v Olomouci a výuka angličtiny mě od dob mých studií provází v různých formách až doteď. Práci v ČR jsem prokládala cestováním, prací i dobrovolnickými pobyty v zahraničí, z nichž se mi nejvíce dostala pod kůži 8 měsíční zkušenost na permakulturní farmě v Dominikánské republice. Zamilovala jsem si srdečné Dominikánce, jejich děti i španělštinu a část mého srdce patří téhle krásné zemi a místním lidem.
 
Jsem moc ráda, že mě moje cesty vždycky zavedly zpět domů do Čech. A teď i do Svobodné školy, což mě moc těší. Od prvního pohovoru ve škole jsem totiž měla jasno. Že chci být součástí života dětí a rodičů, kteří si pro ně přejí svobodné vzdělávání a radost z učení v prostředí, které je respektující, kde se cítí dobře a kam se můžou těšit. Budu se snažit, ať k tomu přispívám i já.
email
Barbora Cifrová
průvodkyně ve 4. a 5. třídě

Považuji se za aktivního člověka s mnoha zájmy, který rád zkouší nové věci a poznává zajímavé lidi. Baví mě učit se cizí jazyky, cestovat, miluji přírodu. Právě láska k přírodě mě přivedla ke studiu na Mendelově univerzitě, kde jsem absolvovala studijní obor Zahradnické inženýrství. Dětem bych ráda představovala vše, co se krás naší planety a lásce k ní týče. Že příroda není jen něco kolem nás, ale že jsme především její součástí a je třeba se k ní chovat s úctou. 

Stejnou cestou vedeme s manželem i naše dvě děti – Aleška a Tamarku. Díky nim jsem se začala zajímat o myšlenky respektující výchovy a svobodného vzdělávání. Se svým synem jsme si i vyzkoušeli na rok domoškoláctví. Vašim dětem chci, stejně jako těm mým, ukazovat jejich vlastní hodnotu, rozvíjet jejich zdravé sebevědomí a zodpovědnost za sebe a svá rozhodnutí. 

Devět sezón jsem provozovala Sportovní areál. Zajišťovala jsem především chod letní zahrádky a tenisových kurtů, během roku pak pořádáme mimo jiné i akce pro děti, jako Pálení čarodějnic, Kácení Máje, Halloween… Jsem aktivní členkou zastupitelstva obce Prosenice. Zaměřuji se na obnovu zeleně v intravilánu i extravilánu  https://www.sazimebudoucnost.cz/akce/Zelenejsi-Prosenice-2019-(1) . Během zimních měsíců se věnuji tvorbě a prodeji vzdělávacích materiálů pro děti https://martinakoliskova.cz/pracovni-listy/ .

Svobodná škola je úžasná možnost pro spoustu rodičů, kteří smýšlejí obdobně jako já. Příjemné, nestresující prostředí s respektujícím přístupem, bez autoritářských vztahů je přesně to, co dětem v Přerově chybělo a já jsem neskutečně nadšená, že toho mohu být součástí.

email
Anna Křivánková
průvodkyně ve 4. a 5. třídě
Jsem studentkou magisterského oboru Dramaterapie na Univerzitě Palackého v Olomouci. Toto studium mi přináší kreativní myšlení při práci s lidmi, péči o duševní zdraví a nahlédnutí do toho, jak terapie může být propojená s hraním.
 
Také jsem vystudovala bakalářský obor speciální pedagogiky-andragogiky, kde jsem se při praxi setkala se vzděláváním dětí, seniorů a lidí se zdravotním postižením. Zjistila jsem, že to co mě baví je vzdělávání zábavnou, kreativní formou. Není nad slova J. A. Komenského "škola hrou".
  
Ve volném čase mi dělá radost dobrá káva, zajímavé workshopy, umění v jakékoli podobě, výlety do přírody, čas s přáteli a rodinou.
email
Robert Mazouch
průvodce v 6. a 7. třídě

Jsem člověk, který miluje výzvy a rád pracuje v kreativním prostředí. Jsem moc rád, že díky šťastným náhodám můžu být součástí týmu ve Svobodné škole Přerov. Řídím se heslem, „nic není nemožné, bariéry a hranice jsou jen v naší hlavě“. Je úžasné vidět na vlastní oči, jak děti duševně rostou a já mohu být součástí jejich světa. Vyhovuje mi individuální přístup k dětem a baví mě je podporovat v jejich růstu.

Šest let jsem působil jako asistent pedagoga a posléze průvodce ve ScioŠkole Olomouc. Práce s dětmi mě baví, ale mimo ni působím také na Vyšší odborné škole Prigo Olomouc. Jsem absolventem magisterského oboru Aplikované pohybové aktivity a posléze jsem si dodělal učitelské minimum s aprobací tělesné výchovy. 

Jsem nadšený rodič, sportovec a divadelník. Tato zvláštní kombinace mi dává možnost využívat a propojovat prvky, které jsou zdánlivě odlišné, ale přesto jdou skvěle kombinovat. Mám rád čtení knih, poslední dobou jsem propadl rozsáhlým fantasy ságám (Píseň ledu a ohně nebo Malazská kniha padlých). Mou vášní je také poznávání zemí a kultur celého světa.

email
Ajla Reková
průvodkyně v 6. a 7. třídě

Jsem máma tří již velkých dětí, jedna z dcer je již dospělá. Mám ráda pobyt v přírodě, zajímám se o vše, co souvisí s ekologií a biologií, ráda v přírodě pozoruji třeba ptáky. Zvířata mám obecně ráda, dříve jsem jezdívala na koni.

K mým koníčků kromě toulání se přírodou patří knihy a také trochu sportu – kolo, plavání, brusle, lyže..

Jsem od svých 15 let členkou Hnutí Brontosaurus, což je sdružení pro mládež, které se zabývá ochranou přírody i kulturního dědictví. Pod jeho hlavičkou posledních 15let pomáhám spolupořádat tábory v přírodě pro rodiče a děti. Jezdíme na lokality hrad Lukov a Žítková. Na táborech jsem nejdříve vařila a v posledních letech se věnuji vedení celotáborového programu pro děti. 

Mám za sebou kurz chůvy pro předškolní vzdělávání a nějaký čas jsem působila jako vychovatelka v dětské skupině, která byla umístěna na malé farmě s koňmi. Nyní dokončuji tříleté dálkové pedagogické studium na Střední škole pedagogické v Přerově.

Ve Svobodné škole mám syna v 8. třídě, s kterým jsme si také rok a půl vyzkoušeli domácí vzdělávání. 

Svoje děti a děti, s kterými přicházím do styku, se snažím vést k zodpovědnosti za svůj život, ke schopnostem projevit a obhájit svůj názor a a vybrat si takovou životní cestu, jaká jim nejvíce vyhovuje. 

Věřím, že svoboda je nám přirozená, vlastní a nutná, ale že je to také velká zodpovědnost za vlastní rozhodnutí a že je potřeba vždy dbát na to, že jsme součástí celku a vztahů s ostatními lidmi. A že je to práce na celý život.

email
Alžběta Pospíšilová
průvodkyně v 6. a 7. třídě

Ráda zkouším nové věci a prožívám dobrodružství. Jedním z nich je pro mě práce s dětmi, které se věnuji řadu let.

Zkušenosti jsem sbírala jako vedoucí na dětských táborech, při au-pair pobytech v zahraničí, doučování a přípravách žáků na přijímací zkoušky na SŠ. Vystudovala jsem Přírodovědeckou fakultu v Olomouci, obor Učitelství biologie a chemie. Osm let jsem působila jako průvodkyně na ScioŠkole v Olomouci, kde jsem vyučovala matematiku, tělesnou výchovu, biologii a chemii. Také jsem se věnovala projektové výuce. V té ráda propojuji různé obory a vytvářím pestrou nabídku činností, do kterých se děti mohou aktivně zapojit, projevit se a něco nového se naučit.

S dětmi jsem na minulé škole pracovala i mentorsky. Baví mě objevovat potenciál, který v nich dřímá a pomáhat jim dosahovat nejen tohoto horizontu jejich možností, ale i podporovat víru v sebe sama, své schopnosti a překonávání strachu vyzkoušet si nové věci.

Volné chvíle trávím s přáteli nebo rodinou u dobrého jídla či šálku kávy povídáním nebo hraním deskových her. Vařím a peču, občas i dětem na táboře. Velmi ráda tancuji, lyžuji, putuji přírodou, poslouchám hudbu, občas si zahraji na kytaru, klavír, čtu, zpívám si, směju se a píšu příběhy.

Snažím se také neustrnout a podpořit svůj růst absolvováním kurzů jako Respektovat a být respektován, Vedení rozhovoru s dětmi a dospívajícími, Reflexe ve výuce, Čtením a psaním ke kritickému myšlení, Marker CS - dlouhodobý vzdělávací program pro pedagogické pracovníky, Pedagogika pramenící z nitra a další.

email
Markéta Králová
PR, ateliér

Jsem divadelní tvůrkyně a lektorka, ilustrátorka, kostymérka, švadlena, výtvarnice a máma malého kluka. Vystudovala jsem oděvní návrhářství, dramatickou výchovu na DAMU a divadelní a filmovou vědu na FF UP. Baví mě propojovat obory, využívat výtvarné techniky v divadle, malovat na látky a šít z nich, metody dramatické výchovy vkládat do učení čehokoli atd. Dřív jsem vedla velký divadelně-filmový spolek, pracovala ve volnočasových zařízeních, designovala látky a šila z nich na zakázku. Momentálně se nejvíc věnuji ilustraci a lektorování kurzů, ve kterých spojuji divadelní techniky a metody s dovednostmi v běžném životě. 

Ve škole nabízím ateliéry orientované na osobnostně-sociální rozvoj, ve kterých využívám her, cvičení a divadelních technik a aktivit s divadlem spojených. Miluji příběhy, které rozvíjí fantazii, ráda se nechávám unášet nápady (mnohdy šílenými) a dávám jim prostor. S dětmi si postupně budujeme vzájemnou důvěru, abychom se mohli pustit i do náročnějších činností týkajících se těla a hlasu - našich nástrojů komunikace, abychom dokázali pomalu vystupovat ze svých komfortních zón a pracovali na prohlubování vztahu se sebou samým i v kolektivu, na sebeprezentaci, zdravém sebevědomém vystupování, ať už ve fiktivních situacích v bezpečném prostředí, anebo v reálných situacích v životě. 

Kromě toho se také starám o propagační materiály školy a její prezentaci na sociálních sítích. 

Ve Svobodné škole cítím radost ze společného bytí a velký prostor pro růst všech - dětí, průvodců, rodičů. Jsem moc ráda, že můžu být součástí takové komunity. 

email
Adéla Gajová
průvodkyně v družině

Jsem asistentka pedagoga, ve školství pracuji šestým rokem a práce s dětmi mě naplňuje. Prostřednictvím dětského světa mám možnost neustále objevovat jejich pohled na svět, což mě obohacuje. Zajímám se o alternativní způsoby vzdělávání, díky nimž přichází děti k hlubšímu sebepoznání.

Miluji přírodu, zvířata a bydlím se svými čtyřmi dětmi a manželem v domě s velkou zahradou v malé vesnici. Mou vášní jsou minerální kameny. Miluju, když si svou ranní kávu můžu vypít na zahradě při východu slunce a zpěvu ptáků.

Posledním dvěma dětem (dvojčatům) umožním prostřednictvím Svobodné školy v Přerově demokratický rozvoj a učení se.

emailtelefon
Lenka Janáková
průvodkyně pro DomŠkolu Přerov, aktuálně na mateřské dovolené

Intenzivní práce s dětmi mě provázela již od mých studijních let na SŠ. Každé setkání s dětskou duší mě vždy inspirovalo a postupně dovedlo k rozhodnutí, že práce s lidmi bude pro mě životní cestou, která mi bude dávat smysl. Vystudovala jsem na UP obor speciální pedagogiky společně s dramaterapií. Při práci s dětmi, ale i dospělými tedy běžně propojuji nejen speciální pedagogiku, ale i formy expresivně terapeutické práce. V dřívějších letech jsem působila také jako lektor primární prevence pro Jihomoravský kraj, průvodce v alternativní škole, sociální pracovník v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež a také pedagog na ZUŠ. Ve svém volném čase se věnuji Tradiční čínské medicíně, psychologii, psychoterapii, arteterapii, lyžování, zpěvu, hře na hudební nástroj, józe a meditaci. Působím jako lektor Dynamických Osho meditací a Pránayámy. Každého člověka vnímám jako své vlastní zrcadlo, proto mě příběhy lidí vždy fascinovaly. Děti, včetně mé dcery, mi přináší do života mnoho jednoduchých odpovědí na mé složité otázky. Ráda bych je na jejich cestě podpořila v odvaze přirozeně zkoumat prostor kolem sebe, nebát se být sám sebou, objevovat své skryté touhy a přání. Ve Svobodné škole jsem částečně v roli speciálního pedagoga a také průvodce ČJ. Na dálku podporuji děti a rodiny, které si vybraly formu domácího vzdělávání.

email
Kateřina Rusňáková
lektorka AJ pro 6. - 9. třídu

Jsem lektorka anglického jazyka. Moje práce se celý život točí kolem dětí. Po střední
škole jsem odešla do zahraničí, kde jsem několik let pracovala jako chůva. Poznávala
jsem tak jiné kultury a také jiné formy vzdělávání. Zamilovala jsem si anglický jazyk a
rozhodla se vystudovat učitelství AJ. Po vysoké škole jsem znovu odešla do zahraničí,
kde jsem pracovala ve výukovém centru.

Jsem také máma dvou dětí, momentálně jsou v pubertálním ‘teenagerském’ věku, takže
řešíme spoustu otázek a učíme se tím velké trpělivosti. Snažíme se v nich probouzet
lásku k přírodě, k ostatním lidem, ke vzdělání a všemu živému. Také je učíme být
zodpovědnými, za sebe, za své zdraví, za své činy. Děti se narodily v Londýně, kde také
do svých 10 let vyrůstaly a chodily do anglické školy. Poznali jsme tak jiný koncept
výuky, kde je důraz na týmovou práci a hlavně, kde výuka probíhá bez stresu. Se svými
kamarádkami jsme v Londýně pořádaly československé skupinky, kde děti poznávaly
naši řeč a učily se tak mezi sebou komunikovat v jazycích svých rodičů. Pořádaly jsme
také pro naši komunitu setkání, kde jsme se snažily dětem přiblížit naši kulturu a zvyky.

Mezi mé koníčky patří cestování, čtení knih a hlavně fotografie. Manžel mi umožnil tento
koníček převést na povolání. Věnuji se focení novorozeňátek, dětí a rodin. Zajímám se
také o zdraví, jak si ho udržet přirozenou cestou, o celostní medicínu, sebepoznání a
pěstování bylinek a zeleniny bez chemie. Snažím se také vytvořit si permakulturní
zahrádku, která je soběstačná a je přitom i oázou klidu.

O Svobodné škole jsem se dozvěděla náhodou, i když žádné věci se nedějí náhodně.
Baví mě pracovat v kolektivu lidí, kteří mají odvahu měnit zaběhnuté systémy.

Mike Esson
English, arts

My first experience of teaching young, eager children with limitless energy and a healthy dose of cheekiness was in a local rain forest school deep in the central highlands of Costa Rica (1990). Since then I’ve had the pleasure of guiding lessons through English and Art to ages ranging from 3 to 80 at kindergartens, play groups, primary / secondary schools, university and one to ones in any place imaginable often coupled cycling and trekking. 

Moving on to 2002 with the birth of Robbie followed by Danny and recently Theo (2015), my role as father truly enhanced my passion for guiding the development of youngsters through play, study tools and workshops.

I’m glad to be part of Michal’s group and look forward to using my experience by getting „stuck in“ with all the creative minds waiting for us.

Jana Damborská
výdej obědů, úklid
Zuzana Frydrychovská
spolupracující psycholožka

Jsem psycholožka a lektorka.

Mé poslání?

...být podporou a inspirací těm, kteří mě vyhledají...

Nabízím psychologické poradenství, individuální i párové konzultace a konzultace pro rodiny. Pořádám přednášky a kurzy, na kterých předávám své znalosti a zkušenosti. 

Vystudovala jsem jednooborovou psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci. Mám za sebou i před sebou spoustu dalšího návazného vzdělávání (Výcvik rodinné terapie psychosomatických poruch, Terapie Partnerského vztahu, Attachment u dětí, Poradenství pro pomáhající profese, Práce s časovou osou, aj.). Zaměřuji se na rodinný systém a posilování rodinných kompetencí, na vývoj dětí a zvyšování sebedůvěry (nejen) rodičů. Pomáhám najít jiné způsoby řešení a hlavně zvládnutí osobních, párových i rodinných  životních situací, které jsou často hodně náročné.

Pracuji v Olomouci v soukromé ambulanci. Více se dozvíte na www.zanna.cz.

Kontakty pro objednání: 739 428 048 / z.frydrychovska@gmail.com